Generelt
Priser er som oppgitt i henhold til en hver tids gjeldene prisliste. Prisene er å forstå inkl 25% merverdiavgift. Falksen AS forbeholder seg retten til å endre priser/betingelser uten forutgående varsel.
Galvanisert materiale skal oppbevares beskyttet for regn og fukt før montering, for å unngå misfarge og hvitrust. Dette har ingen påvirkning på rustbeskyttelsen, men kan misfarge overflaten. Misfarginger og hvitrust kan oppstå om stolpene plasseres tett uten at vann har en sjanse til å renne av eller tørke. Feilaktig oppbevarte produkter erstattes ikke.
Bestilling og betaling
Du bestiller normalt via vår nettbutikk, men du kan gjerne ringe eller sende en e-post. For å inngå bindende avtale om kjøp må du være over 18 år. Du betaler via Klarna ihht deres villkår, disse finner du her.
Kjøpers reklamasjon på grunn av uvesentlige mangler fritar hen ikke for rettidig betaling. Ved Kjøpers rettmessige reklamasjon på deler av en leveranse, skal den ubestridte delen av leveransen betales i henhold til avtalen.
Frakt og leveranse
Utover prisen tilkommer fraktkostnad, normalt tilkommer ingen ytterligere avgifter.
I nettbutikken er våre varer markert med en leveranseindikering. Vi reserverer oss for at leveranseindikeringen av ulike årsaker skal kunne endres, som innebærer at en leveranse kan skje tidligere eller senere enn beregnet.
Lagerførte varer sendes fra vårt lager på Seim i Alver kommune. Varer som ikke er lagerførte, sendes fra fjernlager hos vår leverandør i Sverige. Leveranse skjer via eksterne transportører. Forsinket levering gir ikke kjøper rett til å kreve erstatning fra selger og gir vanligvis ikke rett til å heve kjøpet. Transportør velges av Falksen AS.
Vi leverer kun i Norge.
Mottaker forplikter seg til å kontrollere at varen er kommet frem i uskadet stand ved varemottak, at det er levert riktig mengde varer og uten feil mangler i forsendelsen. Synlige skader skal anmerkes på fraktbrev. Usynlige skader som ikke oppdages ved varemottak, skal meldes leverandør senest innen 7 dager etter varemottak.
Uavhentede forsendelser
Dersom varene leveres til hentested, er det ditt ansvar å hente varene innen fristen som er oppgitt av transportør. Ved hjemlevering vil transportør kontakte deg for avtale om levering. Om du ikke kan ta i mot leveransen ved hjemlevering, eller ikke henter pakken på utleveringsstedet, vil varene enten sendes i retur, eller det vil påløpe oss kostnader for bomtur for transportør. Vi vil da kunne fakturere deg for kostnader dette påfører oss.
Endringer i bestilling
Du kan gjøre endringer i din bestilling inntil varene er pakket og klargjort til forsendelse. Om endringen godkjennes, kommer eventuelle differanser i pris til å reguleres ihht prisene som gjelder ved endringstidspunktet.
Dersom din bestilling allerede har forlatt vårt lager eller fjernlager, kommer eventuelle tillegg til å regnes som ny ordre. Privatpersoner har angrerett ihht hva som står under rubrikken “angrerett”.
Avbestilling
En avbestilling er ikke gyldig før du har mottatt bekreftelse på dette fra oss. Du kan avbestille din ordre uten kostnad for deg frem til ordren har blitt utført. Etter dette er du pliktig til å ta imot leveransen. Avbestilling av ikke lagerførte varer som bestilles eller produseres spesielt for deg er ikke mulig, etter at vi har bestilt eller påbegynt produksjonen av varen/tjenesten.
Angrerett
Du har rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter mottatt vare. Du har ikke rett å angre deg om tjenesten påbegynnes i løpet av angrefristen. Varen som returneres må være i ubrukt tilstand, uten skader og slitasje,
og eventuell forsegling må ikke være brutt.
Om du vil benytte deg av din angrerett skal du sende en skriftlig melding til oss via e-post, med et kontonummer som du ønsker pengene for de returnerte varene refundert til. Vi tar deretter stilling til om du oppfyller de forutsetningene som kreves for å kunne ta i bruk angreretten. Du kommer deretter til å motta svar fra oss, med eventuell info om hvordan varen skal returneres til oss. Varen må sendes forsvarlig slik at vi mottar varene uten skader. Kostander for retur dekkes av kunde.
Etter vi har mottatt varen kommer kjøps summen uten frakt kostnader til å betales tilbake til deg innen 30 dager fra og med dagen vi mottok returen, dersom varen ikke er brukt og den returneres i uskadet tilstand og ubrutt forsegling/forpakning.
Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at mangelen er oppdaget eller burde vært oppdaget, gi oss melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Dette må skje senest to måneder fra det tidspunkt du oppdaget mangelen.
Vi innvilger opptil 3 års reklamasjonstid på våre produkter. Reklamasjoner akseptertes kun ved riktig bruk og installasjon av produktene iht. produsentenes tekniske beskrivelse, monteringsbeskrivelse og bruksområde.
Ved aksepterte reklamasjoner begrenses ansvaret til utskiftning av leverte produkter der feil er konstatert og beviselig knyttet til produktet. Følgeskader og indirekte tap dekkes ikke. Ansvarsbegrensningen gjelder ikke dersom vi som selger har opptrådt forsettlig eller grovt uaktsomt.
Ved reklamasjon, ta kontakt med oss så hjelper vi deg med retur av varene. Den skadede eller feilaktig sendte varen skal sendes i samme forpakning og med samme transportselskap som ved mottak. Dette sammen med en grundig beskrivelse av feilen. Dersom vi ikke kan sende deg ny vare innen rimelig tid, tilbakebetaler vi returfrakten samt det du betalte for den skadede eller feilaktige varen, men vi tilbakebetaler ikke den opprinnelige frakten.
Vi anbefaler å planlegge ditt kjøp nøye før du gjør bestillingen for å unngå unødvendige kostnader. Vi anbefaler å bestille i god tid, da uventede leveranse forsinkelser kan oppstå av ulike årsaker. Derfor er det viktig at håndverkere ikke bestilles før varen er mottatt, inspisert og godkjent. Falksen kompenserer ikke for kostnader for håndverkere som er booket inn før leveransen er godkjent av deg. Vi frasier oss også ansvar for komplikasjoner som har oppstått som følge av at håndverkere ikke har fulgt de angitte monteringsanvisningene.
Overflatebehandling
Varmeforzinket materiale gir en veldig bra rustbeskyttelse, men det kan forekomme mindre flekker, slipemerker og misfarginger. Materialet kan derfor ikke sammenlignes med en lakkert overflate.
Informasjon og bilder
Vi reserverer oss mot eventuelle trykkfeil samt mot feil i informasjon og spesifikasjoner som gjelder varer som forekommer i vårt sortiment. Bilder skal ikke sees som eksakte avbildninger av en viss vare.
Personopplysninger
Ansatte hos bedriftskunder av Falksen AS og privatkunder som bestiller varer hvor personopplysninger (navn, telefon, adresse, e-mail) til ansatte hos kunde og privatkunder registreres med formålet å gjennomføre kjøpet er opplyst om at personopplysningene registreres hos Falksen AS. Falksen AS er behandlingsansvarlig. Behandlingen er regulert i Falksen AS sin personvernpolicy og ihht gjeldende regelverk for registering av personopplysninger.
Force Majeure
Falksen kan ikke holdes ansvarlig for mangler eller forsinkelser som skyldes forhold som ligger utenfor vår kontroll, herunder, men ikke begrenset til, lokal- eller landsomfattende arbeidskonflikt, brann, krig, virus eller andre alvorlige dataangrep, militær oppstand, beslagleggelse, valutarestriksjoner, opprør, mangel på transportmidler (stengte veier/togforbindelser m. m.), alminnelig varemangel, kassering av store arbeidsstykker, mangel på arbeidskraft eller innskrenkinger av krafttilførsel.
Tvist
Disse salgs- og leveringsbetingelser og enhver tvist som måtte oppstå mellom deg som kjøper og oss som selger er underlagt norsk rett. Tvister mellom kjøper og selger skal søkes løst ved forhandlinger. Dersom slike forhandlinger ikke fører frem, kan hver av partene søke tvisten løst ved alminnelige norske domstoler. I tilfelle søksmål vedtas Selgers alminnelige verneting av begge parter.